środa, 9 maja 2018

Ewa Brzozowska "Kierunek: Freelancer"

Autor: Ewa Brzozowska 
Wydawnictwo: Samo Sedno 


Pracujesz na etacie i od lat marzysz, aby z tym skończyć? Nienawidzisz tego co robisz, ale wciąż brakuje ci odwagi, aby zmienić coś w swoim życiu? Nieustannie myślisz o założeniu własnej działalności gospodarczej, ale nie masz na nią pomysłu, wciąż też masz obiekcje, czy sobie poradzisz? Jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, to jest to sygnał, by zastanowić się nad zostaniem freelancerem. 

Kim jest rzeczony freelancer i dlaczego zostanie nim wcale nie oznacza słodkiego życia pod palmami z drinkiem w ręku (przynajmniej nie w pierwszym okresie działalności), zajmująco pisze Ewa Brzozowska. Popularna blogerka, która na blogu FreelanceMama.pl zdradza kulisy swojego prywatnego i zawodowego życia, zdecydowała się na wydanie poradnika, w którym szczegółowo opisuje, jak „przejść na swoje” i zostać freelancerem. Książka pt. „Kierunek: Freelance. Sukces na własnych zasadach”, opublikowana nakładem Wydawnictwa Samo Sedno, to oparta na doświadczeniach autorki ścieżka, prowadząca od etatowego pracownika czy osoby bezrobotnej, do osoby pracującej na własny rachunek i zarabiającej na tym, co kocha, co jest jej pasją, co najlepiej potrafi. 

To poradnik przeznaczony dla wszystkich osób, marzących o założeniu swojej firmy. To swego rodzaju ABC biznesu, w którym autorka porusza zarówno aspekty merytoryczne prowadzenia biznesu, takie jak rejestracja działalności, czy obowiązek odprowadzania składek, jak i tematy związane z komunikacją, nawiązywaniem sieci kontaktów czy wizerunkiem firmy. Po książkę sięgnąć mogą zarówno osoby, które są dopiero na początku drogi do swojego biznesu, jak i te, które prowadzą już swoją działalność – być może dzięki lekturze będą w stanie wznieść się na wyższy poziom, czy może nawet zupełnie zmienić profil działalności bądź sposób funkcjonowania na konkurencyjnym rynku. 

Książka podzielona jest na cztery części, z której pierwsza wyczerpująco odpowiada na pytanie czym jest, a czym nie jest freelancing, a także, jakie są wady i zalety funkcjonowania w tej właśnie formie. Brzozowska omawia również w tej części kwestie formalne, związane z prowadzeniem działalności, takie jak rozliczenia z ZUS i US. 

Cześć druga ma ułatwić nam odpowiedź na pytanie, czy jesteśmy gotowi na taki scenariusz naszego zawodowego życia. Autorka wskazuje pierwsze kroki, które prowadzą do freelancingu, zachęcając m.in. do uczestnictwa w wydarzeniach branżowych czy do stworzenia grupy mastermind. Wskazuje również na cechy dobrego freelancera i daje liczne wskazówki dotyczące najłatwiejszej i najmniej ryzykownej drogi, czyli prowadzenia e-biznesu. Namawia również do zapewnienia sobie „poduszki finansowej”, czyli zgromadzenia oszczędności, pozwalających przetrwać kilka pierwszych miesięcy. Naświetla również kwestie zarabiania na własnej pasji, zachęcając do powolnego rozwijania działalności z tym związanej oraz do definiowania celów, jakie chcemy osiągnąć. Kolejna część książki dotyczy tworzenia marki firmy, a Brzozowska dokładnie wyjaśnia tu czym jest marka, jak ważna jest obecność w social mediach, sporo uwagi poświęca również referencjom i networkingowi. 

Ostatnia, najobszerniejsza część skupia się na praktycznych aspektach freelancingu, czyli na poszukiwaniu zleceń, przygotowaniu oferty, problematycznej dla wielu osób wycenie swojej pracy czy działaniach, pozwalających zwiększyć liczbę klientów. Połączenie merytorycznej podbudowy z własnym, bogatym doświadczeniem autorki, która sama na freelancing się zdecydowała sprawia, że poradnik „Kierunek: Freelance” ma ogromną wartość. Nie tylko inspiruje on do założenia swojej działalności, ale dzięki licznym ćwiczeniom pozwala odpowiedzieć na pytanie, czy jesteśmy na to gotowi. Pozwala też krok po kroku zaplanować prowadzenie własnego biznesu, dostarczając narzędzi przydatnych do zminimalizowania ryzyka założenia i prowadzenia własnej firmy. Dzięki temu publikacji Ewy Brzozowskiej nie powinno zabraknąć na biurach osób, które marzą o byciu swoim szefem, a także tych, które poszukują przyczyn niepowodzenia własnego biznesu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz