poniedziałek, 18 września 2017

Cheryl Bachelder "Mieć odwagę służyć. Jak osiągać lepsze wyniki służąc innym"

Autor: Cheryl Bachelder
Wydawnictwo: Studio Emka



Kadra kierownicza czy też pracownicy odpowiedzialni za realizacje strategii rozwoju przedsiębiorstwa muszą zaangażować się w proces wdrażania wizji oraz realizację założonych celów. Będzie to możliwe wyłącznie wówczas, kiedy zdobędą oni zaangażowanie podległych pracowników. O przyszłości organizacji w znacznym stopniu decyduje osoba przywódcy, który dzięki posiadanym cechom osobowości, a także kwalifikacjom, jest w stanie przekonać i poprowadzić pozostałych uczestników organizacji do zmian. Uważa się, że miarą przywództwa nie jest wyłącznie jakość umysłu i umiejętność zarządzania firmą, ale również postawa wobec innych. Przywódca to bowiem ktoś, kto wpływa na stan emocjonalny podwładnych, a jego rolą jest wspieranie, ułatwianie współdziałania, wzbudzanie entuzjazmu oraz zdjęcie z podwładnych problemów organizacyjnych, umożliwiając tym samym zbiorowe działanie, a także oczekiwanie od nich tylko zaangażowania w ich realizację.

Jednym z rodzajów przywództwa jest przywództwo służebne, oparte na misji służenia innym. Reprezentując ten rodzaj przywództwa, należy nastawić się na otoczenie, dzięki czemu możliwe jest utworzenie i utrzymanie kultury organizacyjnej motywującej pracowników, którzy z kolei będą nastawieni na klientów. O takim właśnie rodzaju przywództwa zajmująco pisze Cheryl Bachelder, praktyk biznesu, w swojej książce pt. „Mieć odwagę służyć. Jak osiągać lepsze wyniki służąc innym”. Opublikowana nakładem Wydawnictwa Studio Emka książka skupiona jest na idei przywództwa służebnego, które okazuje się być kluczem do sukcesu organizacji, a także ludzi w niej zatrudnionych. Autorka, sama będąc na pozycji lidera, zaczęła wnikliwie analizować zachowania i cechy tych przywódców, których podziwiała, dzięki którym osiągała najlepsze wyniki. Swoimi odkryciami, a także własnymi doświadczeniami dzieli się z nami w książce, której nie może zabraknąć w biblioteczce każdego menedżera. To książka jednak nie tylko dla osób kierujących ludźmi, którzy czują, że ich wiedza na temat przywództwa i przewodzenia jest niewystarczająca. To również pozycja dla tych, którzy wciąż chcą się doskonalić, którzy pragną osiągać coraz większe wyniki i pociągać innych ku górze. To wreszcie pozycja adresowana do studentów kierunków biznesowych, którzy chcą uczyć się od najlepszych. 

Autorka, w dwóch częściach książki, odpowiada na pytania, jak osiągać znakomite wyniki oraz jak zostać przywódcą mającym odwagę służyć. Wszystkie przytoczone przez autorkę przykłady, w tym opisana jej historia kariery i spotkanych na drodze przywódców, ma za zadanie dokonać w czytelniku zmiany nie poprzez samą lekturę, ale poprzez otworzenie się na nowe idee i spojrzenie nieco inaczej na kwestię przywództwa – jak na służbę. Bachelder proponuje nietypowe zapewne dla wielu podejście, a mianowicie usunięcie się z centrum uwagi i znalezienie sposobu, żeby światło padało na innych.

Książka, dzięki swej merytorycznej wymowie, ale i szacie graficznej i przemyślanemu układowi, dzięki któremu szybko możemy sięgnąć do interesujących nas fragmentów, jest nieocenioną pomocą dla wszystkich, którzy nie chcą tylko zarządzać czy przewodzić, ale i służyć!


2 komentarze:

  1. Bardzo lubię książki o rozwoju osobistym, a ta, moim zdaniem, do takich należy.
    Myślę, że jest to pozycja, po którą warto sięgnąć. Postaram się ją przeczytać.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://www.szeptyduszy.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń