poniedziałek, 11 lutego 2019

Barbara Toselli „Kuchnia lekkostrawna. Najlepsze przepisy na przekąski, dania i desery w wersji light”

Tytuł: Kuchnia lekkostrawna
Autor: Barbara Toselli 
Wydawnictwo: JEDNOŚĆ 



Minimalizm obejmuje coraz więcej sfer w naszym życiu, sprawiając, że zaczynamy koncentrować się na tym, co mamy, zaczynamy doceniać pojedyncze rzeczy, ich smaki, zapachy i / lub faktury. Ten minimalizm przejawia się zarówno w użyciu kosmetyków, w ubraniach czy gromadzonych drobiazgach (a właściwie wyzbywaniu się ich), ale wkracza również do kuchni. Zgodnie z filozofią „less is more”, czyli „im mniej, tym więcej”, sięgamy podczas naszego gotowania po coraz mniejsza liczbę składników, nasze posiłki stają się coraz prostsze, ale i lepszej jakości. Wracamy zatem do korzeni, ponownie uczymy się rozpoznawać pojedyncze smaki i zapachy, sięgamy po długo zapomniane zioła i warzywa, znane jeszcze z babcinej kuchni. Ta prostota składników owocuje bogactwem smaków, a my nie tylko zaczynamy cieszyć się pożywieniem, ale też rezygnacja z żywności wysokoprzetworzonej, skutkuje lepszym zdrowiem i samopoczuciem. 


O takiej kuchni prostej i „lekkiej”, pisze Barbara Toselli, autorka tekstów i fotografka, prowadząca bloga na którym opowiada o prowadzonych w kuchni eksperymentach. W opublikowanej nakładem Wydawnictwa Jedność książce pt. „Kuchnia lekkostrawna”, podaje przepisy na najlepsze przekąski, dania i desery, a wszystko to w zdrowszej wersji light. Po tę publikację z serii „Szkoła gotowania krok po kroku”, sięgnąć mogą zarówno osoby, które w kuchni czują się doskonale, jak i te, które dopiero zaczynają swoją przygodę z gotowaniem, zarówno osoby, dla których kuchnia lekkostrawna wpisuje się w styl życia, jak i takie, które chcą spróbować czegoś nowego. Dzięki zdjęciom ilustrującym krok po kroku kolejne czynności, wzbogaconym dodatkowo o czytelny ich opis, nie sposób nie wykonać proponowanych przez autorkę smakołyków. 

Ten wyjątkowy kulinarny poradnik, który przyciąga naszą uwagę już samą okładką, stopniowo wprowadza nas w świat dań light, prezentując podstawowe produkty, które powinny znaleźć się w naszej kuchni, zarówno te do nabycia, jak i do samodzielnego wykonania (jak na przykład majonez bez jajek). Poznamy również przepisy na dwadzieścia cztery pyszne przekąski, takie jak paszteciki z mąki razowej z cykorią, gazpacho z melonem czy tartinki z awokado, bazylią i szynką. 


Autorka proponuje także dania obiadowe – blisko siedemdziesiąt pierwszych dań i ponad sto dwadzieścia drugich. Wśród nich znalazły się takie zdrowe i sycące potrawy, jak lasagne pełnoziarniste z sosem na bazie soczewicy, wytworny makaron linguine z ośmiornicą, włoskie kopytka bezglutenowe z białym sosem czy też pulpeciki cielęce ze szpinakiem czy niby-kotlet z indyka. 

Łasuchy (takie jak ja) zachwycą się szczególnie rozdziałem poświęconym deserom – smacznym i delikatnym, a jednocześnie tak pięknym, że na sam ich widok cieknie przysłowiowa ślinka. Jednocześnie wszystkie z nich są niezwykle proste do wykonania i w większości nie wymagają nakładu znacznych środków finansowych. Do moich ulubionych należy przepis na ciasteczka zbożowe (ale w wersji kakaowej), interesujące w smaku jest też ciasto z syropem klonowym, zaś tiramisu z ricottą należy do jednych z najlepszych, jakie jadłam. Lekką przekąską deserową jest ananas grillowany z miodem i cynamonem, dzieci zaś pokochają czekoladowy krem z awokado. 

Wszystkie produkty użyte w przepisach są już dostępne na rodzinnym rynku, zaś same produkty doskonale wpisują się w zdrowy tryb życia. Nie pozostaje nic innego, jak tylko przeglądać, przygotowywać, konsumować i … marzyć o kolejnych wspaniałych daniach.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza