czwartek, 25 czerwca 2020

Karol Wyszomirski "Biohacking. Przewodnik dla początkujących"

Autor: Karol Wyszomirski 
Wydawnictwo: Zwierciadło


Masz problemy ze zdrowiem? W twoim organizmie wciąż pojawiają się stany zapalne? Od lat borykasz się z nadwagą? Jesteś wciąż zmęczony i nie masz energii na nic? Spada twoja motywacja, nic cię nie cieszy? Nieustannie źle się czujesz, pomimo tego, iż starasz się zdrowo odżywiać i uprawiasz sport? Wciąż odwiedzasz kolejnych specjalistów, ale pomimo stawianych diagnoz i kolejnych farmaceutyków, twoje zdrowie (a zatem i samopoczucie) nie ulega poprawie? 

Jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, powinieneś sięgnąć po książkę Karola Wyszomirskiego pt. „Biohacking. Przewodnik dla początkujących”. Opublikowana nakładem Wydawnictwa Zwierciadło pozycja, to oparta zarówno na wynikach badań, jak i na osobistych doświadczeniach autora, która pozwoli nam znacząco poprawić jakość naszego funkcjonowania i kondycję organizmu. To poradnik dla wszystkich, którzy chcą żyć lepiej, pracować wydajniej i cieszyć się dobrym zdrowiem. Opisana przez autora swoista filozofia biohackingu, rozumianego jako optymalizację zdrowia i zwiększanie efektywności psychofizycznej, może stać się integralną częścią naszego życia. 

Autor, krok po kroku, wprowadza nas w temat, podkreślając wielowymiarowość prezentowanego przez biohacking podejścia do człowieka. Przywołuje również najnowsze odkrycia naukowe, m.in. z dziedziny dietetyki sportowej czy klinicznej, by zaprezentować nam skondensowana wiedzę. Wyszomirski robi to przy tym unikając naukowego zadęcia, dlatego też z książki mogą skorzystać również osoby, które nie poruszają się sprawnie w temacie dietetyki czy równowago wewnętrznej organizmu. Misją autora, jak sam podkreśla, jest przekazanie czytelnikowi najlepszych informacji dotyczących zdrowego odżywiania, zdrowego stylu życia , aktywności fizycznej czy naturalnych metod biohackingu – informacji, które sam wykorzystał w procesie zdrowienia. 

Wyszomirski, w kolejnych rozdziałach książki, dzieli się z nami wiedzą dotyczącą wpływu stresorów na nasze życie (i zdrowie), opierając się na swoim przykładzie. Dokładnie tłumaczy proces powstawania stanu zapalnego i jego wpływ na nasze zdrowie oraz… wagę. Podkreśla również konieczność zmiany sposobu myślenia o nadwadze i odchudzaniu. Nie powinno ono bowiem polegać na redukcji kalorii, tylko na optymalizacji gospodarki hormonalnej w taki sposób, by to hormony spalały tkankę tłuszczową. Dokładnie omawia tę zależność, przybliżając bliżej hormony sterujące apetytem, poziomem tkanki tłuszczowej oraz wagą, czyli: insulinę, lektynę i kortyzol. Skupia się również na kwestii postu okresowego, czyli na przeplataniu okresów jedzenia okresami postu. Proponuje także przepis na … kawę kuloodporną, która nie tylko zwiększy o poranku nasz poziom energii, ale również przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, a ponadto jest źródłem wielu cennych składników. Pisze także o modnej ostatnio diecie ektogenicznej, czyli wysokotłuszczowej. 

To tylko część informacji zawartej w książce, która traktuje człowieka w sposób holistyczny, zatem dotyka tematów związanych z wieloma płaszczyznami naszego funkcjonowania, a nawet … pomaga przeprogramować umysł. Nawet jeśli nie zdecydujemy się na podjęcie okresowego postu czy dietę ektogeniczną, to z pewnością cenna będzie wiedza na temat funkcjonowania naszego organizmu. Rozumiejąc nasze ciało, możemy szybciej reagować na nieprawidłowe działanie, a przede wszystkim – zapobiegać kłopotom wsłuchiwać się w sygnały z niego płynące.


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza