środa, 14 października 2020

Jak się pokazać?

Źróło: www.scianki.info.pl
W czasach, kiedy od zakupu danego towaru czy usługi dzieli nas zaledwie jedno kliknięcie, a dzięki sieci możemy sprowadzić dowolną rzecz z dowolnego zakątka świata, w jaki sposób wyróżnić się, prowadząc firmę? Jak zadbać o to, by zaistnieć w świadomości odbiorców? Są dwie drogi, które nie muszą wzajemnie się wykluczać – pierwsza to działalność w sieci i marketing on-line, natomiast druga to pokazanie swojego produktu potencjalnym odbiorcom podczas różnego rodzaju targów, eventów czy innych wydarzeń, i to w sposób pozwalających w pełni docenić dany wyrób, czyli z wykorzystaniem ścianek wystawienniczych. 

Sukces w działalności gospodarczej wyraża się w sprzedaży i co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości. Oznacza to zwykle konieczność dostarczenia jak największej liczbie potencjalnych odbiorców informacji o naszym przedsiębiorstwie oraz jego wyrobach/świadczonych usługach. Dzięki sieci możesz znajdować się jednocześnie w wielu miejscach rynku on-line, a twój komunikat może dotrzeć do tysięcy osób o dowolnej porze dnia lub nocy, gdziekolwiek na świecie. Co więcej, rynek on-line stwarza nawet najmniejszym fiirmom równe warunki z największymi firmami. 

Obecnie istnieje mnóstwo narzędzi, które możesz wykorzystać w celu promocji swojej firmy na rynku on-line. Każdy użytkownik Internetu może na przykład wysłać pocztą elektroniczną dowolną wiadomość do użytkownika tej sieci. Umożliwia to szybką komunikację w formie pisemnej z ludźmi na całym świecie i to niewielkim kosztem. Mimo iż istnieją już chaty i możliwość składania zapytań i udzielania odpowiedzi niemal „od ręki” w bezpośredniej niejako „rozmowie”, to wciąż poczta elektroniczna stanowi powszechny środek komunikowania się ze wszelkimi członkami społeczności internetowej, umożliwiając przesyłanie informacji o wyrobach lub warunkach sprzedaży. Tą drogą mogą być również otrzymywane spostrzeżenia, opinie, a także zamówienia. Możesz również uruchomić wysyłanie newslettera do osób, które się na niego zapiszą za pośrednictwem danej strony internetowej. 

Warto również wykorzystywać elektroniczne witryny sklepowe, które zapewnią twojej firmie miejsce w cyberprzestrzeni, gdzie możesz zaprezentować daną firmę lub informację o swoich produktach. Witryna sklepowa musi być umieszczona na indywidualnym serwerze bul w Internecie. Może być ona częścią pasażu handlowego w Sieci lub też być dostępna w ramach usług on-line albo w systemie elektronicznych tablic ogłoszeniowych. Możesz ponadto prowadzić bloga, będącego częścią twojej strony lub występować na nim niezależnie od firmy, jako ekspert w danym temacie i dzielić się swoją wiedzą z czytelnikami. 

Masz jeszcze do wyboru mnóstwo możliwości – możesz na przykład być aktywnym na forach i w grupach tematycznych, czyli w wyspecjalizowanych tematycznie grupach dyskusyjnych w Internecie. Forum (w ramach usług on-line lub elektronicznych tablic ogłoszeniowych) lub grupa tematyczna działają podobnie jak zwyczajna elektroniczna tablica ogłoszeniowa: przesyłasz określony komunikat i inni mogą się wypowiedzieć. Jeśli powiadasz pewną wiedzę/twój produkt może stanowić istotne wsparcie dla jakiejś grupy osób itp., to warto zaprojektować specjalną konferencję on-line. Na konferencji ekspert z określonej dziedziny pojawia się w określonym czasie w rozmównicy, a każdy zainteresowany może się do niego dołączyć i zadawać pytania. Każdy biorący udział w konferencji widzi wszystkie komentarze lub pytania. W miarę jak pojawiają się one na ekranie. Warto też rozważyć udział w tradycyjnych konferencjach, występując jako ekspert w danej dziedzinie.

Zarówno na konferencji, jak i na targach czy przy innej okazji, firma może wykorzystać ścianki wystawiennicze. Mogą to być nawet ścianki plenerowe, jak i wewnętrzne - wszystko zależy od rodzaju produktu i okazji, przy jakiej chcemy go zaprezentować. Takie ścianki doskonale sprawdzają się również przy organizacji różnego rodzaju wystaw, zatem mogą z nich skorzystać także muzea i galerie, a także stowarzyszenia i fundacje. Na dodatek każdy rodzaj ścianek może być wzbogacony o elementy, które służyć będą jak najlepszemu wyeksponowaniu treści. 

Ścianki mogą być dwustronne, co sprzyja maksymalnemu wyeksponowaniu treści, jak i jednostronne, mogą być podświetlane czy malowane na dowolny kolor tak, by jak najlepiej zaprezentować daną treść / produkt. Zwykle ścianka wykonana jest na podstawie aluminiowego profilu, dzięki czemu jest łatwa do przenoszenia, a także odporna, również na warunki atmosferyczne. Wypełnienie zwykle stanowi lekka płyta PCV, ale to również uzależnione jest on naszej koncepcji. Niezależnie bowiem od tego, jakie ścianki wybierzemy, muszą one być spójne z naszą wizją. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz