poniedziałek, 19 kwietnia 2021

Brian P.Moran, Michael Lennington "12-tygodniowy rok. Osiągnij w 12 tygodni więcej niż inni w 12 miesięcy"

Tytuł: 12-tygodniowy rok. Osiągnij w 12 tygodni więcej niż inni w 12 miesięcy
Autor: Brian P.Moran, Michael Lennington
Wydawnictwo: Studio Emka



Nieustannie się zastanawiasz jak to jest możliwe, że pracownicy w twojej firmie dysponujący tą samą, albo nawet mniejszą wiedzą, są w stanie osiągnąć więcej i dużo szybciej niż ty wspinają się po szczeblach? Jak to możliwe, że osoby obarczone rodziną i innymi obowiązkami pozazawodowymi pracują efektywniej, niż ty? Jakim sposobem twój współpracownik generuje większe przychody niż ty, a jednocześnie pracuje krócej i nie zabiera pracy do domu? Jak to robi, że potrafi łączyć życie prywatne z zawodowym, osiągając w obu sferach dobre rezultaty?

Kluczem do sukcesu jest umiejętność planowania. Zapewne powiesz teraz, że planujesz, a twój roczny kalendarz wypełniony jest różnego rodzaju planami i terminami, zresztą te plany są też celem zebrań w twojej firmie. Jednak sekret nie tkwi w samym planie, a … w czasookresie, który obejmuje. Jeśli zatem dotąd twoje pięcio-, trzyletnie czy też roczne plany się nie sprawdzały, możesz bez problemu je porzucić. Okazuje się bowiem, że wystarczy zaledwie dwanaście tygodni, by osiągnąć spektakularne rezultaty, przekraczające te dwunastomiesięczne.

Jak to możliwe? Przekonasz się o tym dzięki książce „12-tygodniowy rok”, opublikowanej nakładem Wydawnictwa Studio Emka. Autorzy, Brian P.Moran oraz Michael Lennington, eksperci zajmujący się zwiększaniem efektywności przedsiębiorców, dzielą się z nami swoją bezcenną wiedzą na temat organizacji swojej pracy i skupienia się na tym, co kluczowe dla osiągnięcia naszych celów. O ile bowiem w planowaniu rocznym ukryta jest pułapka – wciąż nam się wydaje, że mamy mnóstwo czasu do końca roku – to ryzyko to nie istnieje w przypadku planów dwunastotygodniowych. Musimy bowiem ostro zabrać się do pracy, by plan zrealizować. Wymusza to niejako przy okazji zajęcie się wyłącznie tymi zadaniami, które do tego celu nas przybliżają, inne obowiązki delegując lub z nich rezygnując.

Tym samym książka jest gotowym przepisem na sukces w każdej dziedzinie, pod warunkiem oczywiście, że na lekturze się nie zakończy. Poradnik łączy w sobie wiedzę merytoryczną z praktyką, dostarcza bowiem nie tylko dokładnego opisu koncepcji, wyników badań nad rezultatami i podstaw naukowych danych zachowań czy rezultatów, ale przede wszystkim narzędzi, za pomocą których możemy zacząć działać. To działanie jest bowiem kluczowe dla powodzenia naszego planu, a autorzy tłumaczą również, dlaczego tak jest.

Książka składa się z dwóch części, które można nazwać teoretyczną i praktyczną, a zamyka się w dwudziestu jeden rozdziałach. Pierwsza część przynosi nam odpowiedź na pytanie, dlaczego działanie rozciągnięte w czasie na dwanaście tygodni jest bardziej efektywne, od tego zaplanowanego do realizacji na przestrzeni roku. Idee zawarte w książce zostały sprawdzone przez klientów autorów na przestrzeni lat i przynoszą wymierne rezultaty. Otrzymujemy je w zwięzłej formie, autorzy bowiem postawili na konkrety, opisując cały proces, dzięki któremu możliwe jest w ciągu 12-tygodni osiągniecie założonych celów. Dowiemy się zatem, w jaki sposób przedefiniować rok i co nam to daje – pozwala to zmienić sposób myślenia i odrzucenie formy rocznej, jako mniej efektywnej, mniej wydajnej.

Dowiemy się, że mimo zmiany podejścia, samo posiadanie klarownej wizji tego, dokąd chcemy dotrzeć, jest niezbędne. Przekonamy się, w jaki sposób planowanie może ułatwić nam zidentyfikowanie i zrealizowanie kilku ważnych czynności, które musimy podjąć, by osiągnąć nasz cel. To pokazuje, jak potężnym narzędziem jest dwunastotygodniowy plan, pozwalający na mierzenie wyników niemal na bieżąco i ewentualną korektę działań. Autorzy zwracają również uwagę na możliwe dystraktory oraz na to, w jaki sposób wykorzystujemy swój czas, a także na kwestię odpowiedzialności związanej z tym, że zawsze mamy wybór, ale musimy być świadomi jego konsekwencji. Część druga książki pozwala nam na zastosowanie wiedzy w praktyce i na połączenie wszystkich elementów w spójną całość.

Zarówno zawartość książki, jak i jej układ sprawiają, że to swego rodzaju mapa prowadząca do celu. I to nie tylko dla przedsiębiorców, ale tak naprawdę dla każdego, kto stać się bardziej efektywny, wydajny i realizować swoje zamierzenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz