wtorek, 4 kwietnia 2023

Agnieszka Skupieńska "Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać"

Tytuł: Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
Autor: Agnieszka Skupieńska
Wydawnictwo: Onepress


Myślisz o rozkręceniu własnego biznesu, ale tak naprawdę nie wiedz, co miałbyś robić? Jesteś mamą i pragniesz uzyskać stały dochód, ale jednocześnie nie tracić najpiękniejszych chwil w życiu dziecka? Z różnych powodów chciałbyś pracować z domu? Wiesz, że chciałbyś prowadzić swój biznes, ale nie masz na niego pomysłu i zbyt wielu środków? Jeśli na któreś z tych pytań (być może na wszystkie) odpowiedziałeś twierdząco, to z pewnością potrzebujesz poradnika, który poprowadzi cię za rękę i otworzy przed tobą świat biznesu.

Takim poradnikiem jest właśnie książka pt. „Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom zacznij zarabiać”, autorstwa Agnieszki Skupieńskiej. Założycielka sklepu internetowego z akcesoriami dla domowego barmana, a także blogerka i autorka poczytnych poradników, opierając się na własnym doświadczeniu, krok po kroku wyjaśnia na czym polega działalność sklepu internetowego i co trzeba zrobić, by takowy założyć. W przeciwieństwie do wielu poradników biznesowych książka opublikowana nakładem Wydawnictwa Onepress adresowana jest do osób, które nie mają doświadczenia w działalności internetowej, czy ogólnie – w biznesie, w prowadzeniu własnej firmy. Ponadto, dzieląc się swoja wiedzą autorka zwraca również uwagę na kwestię, które często są pomijane, a na które myśląc o własnym interesie, nie zwracamy uwagi. Przekonuje czytelnika, że sklep online to nie tylko dobre zdjęcia czy korzystne ceny, że potrzeba czegoś więcej, by przykuć uwagę klienta, zatrzymać go i jeszcze mieć z tego zysk. Tym samym poradnik adresowany jest zarówno do osób, które o swoim biznesie dopiero myślą, jak i do tych, które prowadziły lub prowadzą własną firmę (w różnych branżach), ale nie jest to dla nich satysfakcjonujący sposób na biznes i chcą przenieść swoją działalność do sieci, a może prowadzą już nawet własny sklep online, ale sprzedaż nie jest satysfakcjonująca.

Książka podzielona jest na kolejne dni, a te pogrupowane tematycznie w tygodnie. Tematy te wyznaczają jednocześnie kierunki działań i sprawy, które musimy wziąć pod uwagę zakładając sklep. I tak tydzień pierwszy (siedem kolejnych dni) przeznaczony powinien być na planowanie. Ten etap może wydawać się najmniej potrzebny, ale jest odwrotnie – tworzy on fundamenty biznesu, pozwala też ograniczyć ilość popełnianych (często kosztownych) błędów i zmniejszyć ryzyko porażki. W tej fazie następuje m.in. określanie niezbędnych umiejętności, znalezienie pomysłu na sklep czy zdefiniowanie wyróżników na rynku, a wreszcie … zaplanowanie daty otwarcia sklepu. Drugi tydzień poświęcamy na przygotowanie sklepu – znajdziemy tu takie tematy, jak zatowarowanie (od kogo kupować towar, jak wyglądają hurtowe zakupy itp.), wybór platformy sklepu, wymyślanie nazwy sklepu, tworzenie identyfikacji wizualnej czy zainstnienie w mediach społecznościowych. Tydzień trzeci to czas na ostatnie szlify i zadbanie m.in. o zdjęcia produktów i ich opis, przygotowanie tekstów na stronę, opracowanie polityki cenowej, przygotowanie się do wysyłki towaru. W tygodniu czwartym zajmiemy się tematem obsługi zamówień. Autorka przybliża tu dobre praktyki obsługi klienta (m.in. szybkość kontaktu), metody pozyskania pierwszego klienta (i kolejnych), zwiększanie wartości koszyka, pozyskiwanie informacji zwrotnej, remarketing. Tydzień piąty został poświęcony rozwojowi sklepu oraz zaplanowaniu działań na najbliższy rok działalności.

Fakt, że dzięki lekturze zyskujemy gotowy plan otworzenia biznesu niezwykle motywuje i inspiruje, Kolejne czynności rozpisane na poszczególne dni miesiąca tworzą plan, którego się trzymając płynąć będziemy wartkim nurtem w stronę satysfakcjonującego biznesu. I to płynąć będziemy bezpiecznie ze świadomością, że zadbaliśmy o wszystkie elementy prowadzenia sklepu online (a przynajmniej o te, na które mamy wpływ).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz