piątek, 4 października 2019

Tematy na bloga - skąd brać pomysły?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz bloga firmowego, czy też pragniesz podzielić się z innymi swoimi zainteresowaniami, zarazić pasją, czy wreszcie twoim celem jest po prostu znalezienie źródła całkiem niezłego dochodu, może zdarzyć się tak, że w pewnym momencie zabraknie ci pomysłów na kolejne tematy – szczególnie kiedy zauważysz, że ilość czytelników spada, a ty nie masz pomysłu, czym można ich zainteresowań. Sięgnij zatem po sprawdzone pomysły na tematy i nie zapomnij o istotnej kwestii, jaką jest pozycjonowanie stron www. 


Bądź otwarty na codzienność 


Tak naprawdę każdy dzień może przynieść nowy temat, który możesz poruszyć – wystarczy tylko być czujnym i dokładnie wsłuchiwać się w otoczenie. Bodźcem do tekstu może być wszystko, w zależności od rodzaju bloga. Najłatwiej jest oczywiście tym wszystkim, którzy piszą o swojej pasji: książkach, filmach czy jedzeniu. Każda lektura, próba nowego przepisu czy ekranizacja kinowa to praktycznie gotowy tekst, który czeka na napisanie. U mnie jest to zwykle nowa książka, po którą sięgam, przepis na słodkości, który próbuje. Podobnie jest zresztą z blogami firmowymi, gdzie nowy produkt, ciekawostka z danego zakresu tematycznego czy nawet skarga klienta mogą stać się bodźcem do stworzenia wpisu. 

Nieco bardziej natrudzić muszą się właściciele blogów life style`owych – w ich przypadku warto poszukać inspiracji w magazynach (szczególnie tych z tzw. górnej półki) czy też … na ulicy. Obserwuj dokładnie nowe trendy w modzie, poszukaj ciekawej stylizacji w twoim mieście, a może otwarto właśnie nową restaurację na twojej ulicy czy podsłuchałaś (przez przypadek oczywiście) rozmowę nastolatek w autobusie, które zastanawiały się, jak się ubrać na sobotnią imprezę / co podać na sobotniej imprezie / jaki prezent wręczyć chłopakowi (itd.). Opisz to wszystko na blogu, skosztuj potrawy, zrób zdjęcie, rozwiąż problem nastolatek – w ten sposób zapewnisz sobie pomysły na artykuł na długi czas. 

Wyszukiwarka prawdę ci powie 


Zapewne zauważyłeś, że kiedy próbujesz wyszukać coś za pomocą wyszukiwarki, wyświetla ci się lista sugerowanych zapytań, na dodatek uzupełnionych o dłuższą frazę. To wręcz gotowe tematy artykułów i prawdziwa pomoc dla blogerów. Wystarczy, że w wyszukiwarkę wpiszesz słowo „jak?”, „co?”, a Google znajdzie popularne tematy na twojego bloga. 

W podobny sposób możesz również wykorzystać swojego bloga. Sprawdź, którymi z dostępnych artykułów ludzie są najbardziej zainteresowani, bądź jakie słowa wpisują w wyszukiwarkę na twoim blogu. Jeśli jeszcze nie napisałeś na dany temat, to właśnie masz okazję to zrobić. Jeśli natomiast dany artykuł budził zainteresowanie zastanów się, czy nie możesz pogłębić w kolejnym tekście danego zagadnienia. Alternatywą jest również stworzenie artykułu opartego na przeciwieństwie – jeśli na przykład pisałeś o „5 najlepszych roślinach do domu”, napisz o tych trujących, na które trzeba uważać. Jeśli temat ciekawego dla czytelników artykułu dotyczył „10 sposobów na zarabianie i Internecie” napisz o tym, w co inwestować nie warto, o popełnianych błędach związanych z zarobkowaniem w sieci, o zagrożeniach itp. -  źródło: inpozycjonowanie.pl.

Listy i poradniki 


Wspomniane „5 najlepszych roślin dla domu” to jeden z przykładów listy, którą możesz stworzyć. Mimo iż niektórzy czytelnicy narzekają na niski poziom merytoryczny takich zestawień, ty możesz przełamać ten sposób myślenia. Prawda jest bowiem taka, że artykuły typu „10 najlepszych…” mają swoich zwolenników, bowiem swego rodzaju zestawienia wyręczają ich w mozolnym przedzieraniu się przez zasoby Internetu, by wybrać najlepsze produkty. Niezależnie od tego czy pisać będziesz o 10 najlepszych książkach na prezent dla przyjaciółki, 5 najlepszych daniach na imprezę urodzinową czy 3 sposobach na poczynienie oszczędności, teksty te z pewnością przyciągną czytelników. Szczególnie, jeśli sam skorzystałeś z danych produktów, rozwiązań, przeczytałeś daną książkę czy obejrzałeś film. 

Podobnie jak wspomniane listy/rankingi, popularnymi tekstami są te o charakterze poradnikowym, dostarczające szybkich i skutecznych rozwiązań, w jaki sposób coś zrobić. Wiesz, jak sprawić, by beza zawsze się udała, jak upiec biszkopt, który nie opadnie, jak zamaskować przebarwienia na skórze czy wywabić plamę z farby – napisz o tym tekst podając gotowe rozwiązanie. 


Korzystając z tych trzech sprawdzonych rozwiązań, z pewnością nie zabraknie ci weny, by tworzyć kolejne, wspaniałe teksty. Pamiętaj jednak, że równie ważne od zawartości merytorycznej twojego bloga, równie ważne jest pozycjonowanie stron www, czyli różnego rodzaju działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz