poniedziałek, 14 października 2019

Wyjdź do ludzi, czyli stoiska targowe

Już od dawna zdawano sobie sprawę, że posiadanie własnego biznesu nie oznacza tylko czekania na Klientów, że trzeba do nich wyjść, pokazać się szerokiemu gronu odbiorców. Dlatego też powstawać zaczęły wszelkiego rodzaju targi, czyli pewnego rodzaju wystawy, pozwalające na ekspozycję towarów (zarówno na arenie lokalnej, jak i krajowej czy międzynarodowej), połączoną ze sprzedażą. Dziś, choć różnią się zarówno w swoim znaczeniu (stając się narzędziem marketingu bezpośredniego), jak i formie od tych targów sprzed wieków, to jednak wciąż służą temu samemu – prezentacji swoich produktów bądź usług, budowaniu relacji z kontrahentami – zarówno tymi dotychczasowymi, jak i potencjalnymi. Przy okazji targów, poza ekspozycją, organizowanych jest wiele wydarzeń, m.in. różnego rodzaju eventy, konferencje czy seminaria, które wzmacniają siłę danej firmy i pozwalają dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców, pokazać się jako ekspert w danej dziedzinie, zaś same targi zwykle mają swoją specjalizację – koncentrują się one na określonych sektorach rynku, po to, by szybciej i łatwiej trafiać do grupy docelowej.  

Wygląd ma znaczenie 


Jedno pozostaje jednak niezmienne – element wizualny i jego znaczenie. Kluczem do sukcesu, jest bowiem estetyka stoiska targowego i wszystkich jego elementów, ich spójność i korespondowanie z charakterem danej firmy. Coraz częściej stoiska targowe są wysoko zindywidualizowane tak, aby wyróżnić się pewnymi elementami wśród innych wystawców. Ta odmienność może wyrażać się zarówno powierzchnią (stosika wielkogabarytowe), jak i oryginalnością projektu.

Stoisko wystawiennicze to jakość oraz aspekt wizualny, ale nie tylko. Równie istotny jest aspekt logistyczny – stoisko powinno być solidnie wykonane, ale równocześnie mobilne, tak by przenośną konstrukcję można było w łatwy i szybki sposób przetransportować i rozłożyć w wyznaczonym miejscu. 

Poszukując firmy, której zlecimy aranżację stoiska wystawienniczego, warto postawić na te podmioty, które specjalizują się zarówno w dostarczaniu materiałów, jak i innowacyjnych rozwiązań, a przy tym przywiązują dużą wagę do poznania potrzeb Klienta oraz – w razie potrzeby – zaoferują doradztwo. Nie bójmy się realizacji projektów nietypowych, obejmujących różnego rodzaju ścianki ekspozycyjne, stoiska targowe czy rozmaite systemy wystawiennicze, zwróćmy też uwagę, czy dana firma oferuje – poza typowymi elementami stoiska i jego oprawą wizualną, również oprawę oświetleniową (m.in. ledową, halogenową), która przy wielu projektach aranżacyjnych będzie miała niebagatelne znaczenie i wpływać będzie na uzyskanie ostatecznego „efektu WOW!”, spójnego jednak z charakterem danej firmy. 

Liczą się szczegóły 


Coraz częściej projektując / aranżując stoisko wystawiennicze, musimy zwrócić uwagę na różnorodność oferowanych przez firmę elementów tak, by można było kompleksowo zlecić usługi z tym związane. Warto też zadbać, by na ściankach i/lub pylonach można było bez problemu rozpiąć grafiki prezentacyjne, na ladach rozłożyć różnego rodzaju próbki / produkty do degustacji, zaś na stojakach na ulotki umieścić materiały reklamowe. Ponadto stoiska targowe muszą być ergonomiczne tak, by firma mogła w pełni wykorzystać przewidziane dla niej miejsce, by  budowa nie odbywała się kosztem funkcjonalności czy wyglądu. 

Warto też zwrócić uwagę na to, czy układ, w jakim zrealizowane ma być dane stoisko wystawowe, będzie możliwy do modyfikacji na wiele sposobów. Dobrze, jeśli np. ramy będą przystosowane do wielokrotnego użytku, nawet po zmianie ustawienia. 

Pamiętajmy, że – przy uwzględnieniu wszystkich tych szczegółów – stoisko ma być atrakcyjne przede wszystkim dla Klienta, ma go zachęcić do zatrzymania się, być może odpoczynku, zapoznania się z Naszymi produktami / usługami, a ostatecznie – do ich zakupu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz