poniedziałek, 9 lipca 2018

Agnieszka Makarow "Zarządzanie czasem w pigułce. Jak planować, żeby nie zwariować"

Autor: Agnieszka Makarow
Wydawnictwo: Edgard (Samo Sedno)


Wciąż zmagasz się z milionem rzeczy do zrobienia? Z niczym nie możesz zdążyć na czas i coraz bardziej frustrujesz się swoją powolnością? Nie potrafisz odmawiać i nieustannie bierzesz na siebie więcej i więcej? Na realizowaniu zawodowych ambicji cierpi twoja rodzina? Twoja kariera stoi w miejscu bo nieustannie zawalasz sprawy nie mogąc zdecydować się za co zabrać się w pierwszej kolejności? Niezależnie która z opisywanych sytuacji dotyczy ciebie, to – jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco – jest to znak, by wdrożyć zmiany w swoim życiu. Problem leży bowiem nie w wielozadaniowości (która jest niewskazana), nie w ograniczonym czasie, jakim dysponujesz, ale … w tobie.

Zarządzanie sobą w czasie jest jednak umiejętnością, która – jak każda inna – może zostać nabyta. Wystarczą solidne podstawy merytoryczne, znajomość przydatnych narzędzi i planowania, by zacząć działać w sposób zorganizowany i uporządkowany, zwracając uwagę szczególnie na te kwestie, które są priorytetowe. Zarówno techniki, jak i narzędzia pozwalające organizować swój dzień i planować (nawet długofalowo), znajdziemy w książce Agnieszki Makarow, studentki kierunku lekarskiego, zaangażowanej w działalność jednej ze studenckich organizacji, w której zdobyła m.in. doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zarządzania czasem.

Opublikowany nakładem Wydawnictwa Edgard poradnik „Zarządzanie czasem w pigułce” to ratunek dla tych, którzy wciąż są w przysłowiowym „niedoczasie”, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność, którzy pragną osiągnąć work-life balance, nie rezygnując jednocześnie ze swoich ambicji. Napisana w przejrzysty, prosty sposób książka, zwraca uwagę na najważniejsze kwestie związane z zarządzaniem sobą w czasie, a przy tym dostarcza licznych przykładów i praktycznych rozwiązań problemów, z jakimi na co dzień się borykamy. W opisywanych przez autorkę scenach zapewne nie raz odnajdziemy siebie i swoją historię, poznamy też różne wersje zdarzeń – zarówno te, które zapewne mają miejsce obecnie, jak i te, które są możliwe dzięki umiejętnemu planowaniu dnia i priorytetyzacji zadań.

Książka składa się z pięciu rozdziałów i – przynajmniej przy pierwszym po nią sięgnięciu – warto poświęcić kilka godzin cennego czasu (!), by się z nimi zapoznać. Kolejne spotkania z książką mogą być już wybiórcze, możemy wracać do narzędzi czy ćwiczeń, które chcemy powtórzyć na różnych etapach pracy nad sobą i swoimi nawykami. Rozdział pierwszy dostarcza nam zatem podstawowych informacji, które wprowadzają nas do tematu zarządzania czasem, znajdzie się tu również okazja do autorefleksji. W rozdziale drugim znajdziemy podstawowe zagadnienia związane z work-life balance, m.in. koncepcję ustalania priorytetów, a także przedstawienie idei slow life. W trzecim, praktycznym rozdziale, postaramy się wprowadzić poznane rozwiązania w życie. Poznamy tu przydatne narzędzia do planowania czasu, zidentyfikujemy nawyki – zarówno te ułatwiające, jak i utrudniające życie, dowiemy się czym jest cykliczne zarządzanie czasem i praca metodą projektu. Rozdział czwarty przybliża nam metody zarządzania czasem stworzone przez osoby zawodowo zajmujące się tą tematyką, zaś ostatni, piąty rozdział, przywołuje nowoczesne narzędzia ułatwiające planowanie zadań.



Obszerna zawartość merytoryczna książki, podana w skompresowanej i przyjaznej dla czytelnika formie, to główne atuty książki „Zarządzanie czasem w pigułce”. Mimo iż zakresem książka nie różni się zbytnio od innych poradników, to jednak jej układ graficzny ułatwia zwrócenie uwagi na najważniejsze kwestie, zaś przywołane przykłady pozwalają mocniej zaangażować się w tekst i poszukać analogii do własnego życia. Dlatego też jestem przekonana, że lektura książki stanie się bodźcem do działania – wystarczy, że zastosujemy choć jedno z proponowanych narzędzi, a zmiany w naszym życiu staną się widoczne niemal natychmiast.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza